Die Seiten der Universität zu Köln sind auf die Verwendung mit JavaScript optimiert. Um alle Funktionen nutzen zu können, aktivieren Sie bitte JavaScript in Ihrem Browser.
Publications
Pilz, M., & Regel, J. (2023). Qualitätsmanagement in indischen Berufsschulen: Perspektiven für ein bedarfsgerechtes Evaluationskonzept. Tertium Comparationis, Journal für International und Interkulturell Vergleichende Erziehungswissenschaft, 29(2), 217-244. Schneider, S. (2023). The attractiveness of polytechnics in Delhi and Mumbai: a study on the perception from the perspective of students and parents. International Journal of Training Research . https://doi.org/10.1080/14480220.2023.2213896 Schneider, S., Wessels, A., & Pilz, M. (2022). Theory and practice of teaching and learning in the classroom – lessons from Industrial Training Institutes. Vocations and Learning . https://doi.org/10.1007/s12186-022-09305-8 Regel, J., Ramasamy, M., & Pilz, M. (2022). Ownership in vocational education and training transfer: The example of quality development in India. International Journal of Training and Development, 26 (4), 664-685. https://doi.org/10.1111/ijtd.12290 Pilz, M., & Ramasamy, M. (2022). Attractiveness of vocational education and training in India: Perspectives of different actors with a special focus on employers. In S. Billet et al. (Eds.), The standing of vocational education and the occupations it serves (pp. 177-199). Springer: Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-96237-1_9 Pilz, M., Chen, P., Mies, R., Rumpold, H., & Greimel-Fuhrmann, B. (2022), Economic knowledge among pupils in Austria, India and China: Empirical evidence and cross-country comparison. Research in Comparative and International Education, 17 (2), 328-350. https://doi.org/10.1177/17454999221074452
Ramasamy, M., Regel, J., Sharma, H., Rajagopalan, A., & Pilz., M. (2021). Measuring quality in Indian VET institutions: Development steps towards a framework adapted to the national context. International Journal for Research in Vocational Education and Training (IJRVET), 8 (4), 44–66. https://doi.org/10.13152/IJRVET.8.4.3
Pilz, M., & Regel, J. (2021). Vocational Education and Training in India: Prospects and Challenges from an Outside Perspective. Margin—The Journal of Applied Economic Research, 15 (1), 101–121. https://doi.org/10.1177%2F0973801020976606 Pilz, M., & Wiemann, K. (2021). Does Dual Training Make the World Go Round? Training Models in German Companies in China, India and Mexico. Vocations and Learning, 14 , 95–114. https://doi.org/10.1007/s12186-020-09255-z
Regel, J., Ramasamy, M., & Pilz, M. (2020). Entwicklung eines kulturell adaptierten Ansatzes zur Evaluation von Berufsbildungsinstitutionen in Indien. Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik, 35 (69), 85–112.
Pilz, M., Regel, J., & Ramasamy, M. (2020). Forschungspartnerschaften in der internationalen Berufsbildungsforschung: Das Beispiel Qualitätsmessung im indischen Berufsbildungssektor. In Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Hrsg.), Berufsbildung International (S. 69–71). DLR. Ramasamy, M., & Pilz, M. (2020). Vocational Training for Rural Populations: A Demand-Driven Approach and its Implications in India. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 7 (3), 256–277. https://doi.org/10.13152/IJRVET.7.3.1 Wiemann, K., & Pilz, M. (2020). Transfer research as an element of comparative Vocational Education and Training: An example of factors influencing the transfer of dual training approaches of German companies in China, India and Mexico. In M. Pilz & J. Li (Eds.), Comparative Vocational Education Research: Enduring Challenges and New Ways Forward (pp. 199–219). Springer VS. Ajithkumar, U., & Pilz, M. (2019). Attractiveness of Industrial Training Institutes (ITI) in India: A study on ITI students and their parents. Education and Training, 61 (2), 153–168. https://doi.org/10.1108/ET-04-2018-0102
Wiemann, J., Wiemann, K., Pilz, M., & Fuchs, M. (2019). Duale Ausbildung im Ausland: Ein ‚Heimspiel‘? Zur Qualifizierung von Produktionsbeschäftigten in deutschen Unternehmen in China, Indien und Mexiko. In M. Gessler, M. Fuchs, & M. Pilz (Eds.), Konzepte und Wirkungen des Transfers Dualer Berufsausbildung (pp. 359–392). Springer VS.
Wessels, A., & Pilz, M. (2018). India. In P. Grollmann, D. Frommberger, U. Clement, T. Deißinger, U. Lauterbach, M. Pilz, & G. Spöttl (Eds.), International Handbook of Vocational Education and Training (Issue 50, Vol. 24). Federal Institute for Vocational Education and Training.
Gengaiah, U., Li, J., Hanvatananukul, S., Prontadavit, N., & Pilz, M. (2018). Skill development in the informal sector in China, Thailand and India –A case study of street food vendors. TVET@Asia, 10 .
Fuchs, M., Pilz, M., Wiemann, J., & Wiemann, K. (2017), Lokale Spuren dualer Berufsausbildung –Auszubildende in Mexiko, Indien und China. Praxis Geografie, 47 (2), 56–57.
Zenner, L., & Pilz, M. (2017). Vorberufliche Bildung in den USA, China und Indien im Vergleich zu Deutschland: eine oder diverse Disziplin(en)? In H. Arndt (Ed.), Perspektiven der Ökonomischen Bildung: Disziplinäre und fächerübergreifende Konzepte, Zielsetzungen und Projekte (pp. 72–85). Wochenschau Verlag.
Pilz, M., Krisanthan, B., Michalik, B., Zenner, L., & Li, J. (2016). Learning for life and/or work: the status quo of pre-vocational education in India, China, Germany and the USA. Research in Comparative and International Education, 11 (2), 117–134. https://doi.org/10.1177%2F1745499916637173
Wessels, A., & Pilz, M. (2016). Die Berufsbildung in Indien. Die berufsbildende Schule, 68 (1), 27–30.
Pilz, M. (2016). Training like at home or like the domestic competitors? -A study of German and Indian companies in India. In A. Yasin & R. B. Shivagunde (Eds.), Emerging Trends in Technical and Vocational Education and Training (TVET) (pp. 2–14).Lenin Media.
Zenner, L., & Pilz, M. (2015). „Make in India“ -Wie indische Unternehmen ausbilden. Berufsbildung - Zeitschrift für Praxis und Theorie in Betrieb und Schule, 69 (154), 7–9.
Burgt, J. van der, Li, J., Wilbertz, C., & Pilz, M. (2014). Qualifizierungsstrategien deutscher Unternehmen in Japan, Indien und China: Deutsche Vorbilder oder einheimische Verfahrensweisen? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 , 135–158. https://doi.org/10.1007/s11618-014-0480-y
Mond, M., & Pilz, M. (2011). Das Berufsbildungssystem in Indien: Herausforderungen und Lösungsansätze. In C. Kreklau & J. Siegers (Eds.), Handbuch der Aus- und Weiterbildung (218. Ergänzungslieferung, Juli 2011). Wolters/Kluwer.